متن شایعه

 

 

 "فروش کفن ضد عذاب قبر یک میلیون سیصد و هفتاد و دو هزار تومن ناقابل به نیت 72 شهید کربلا... آیت الله تقویان یکی از علمای بزرگ شهر قم  که یکی از عالمان دینی و خطیبان مشهور در کشور است در دکان (فروشگاه) اینترنتی خود کفن های ضد عذاب قبر به قیمت 1،372،000 تومان میفروشد... قیمت یک کفن معمولی در کشور تنها 70 هزار تومان است. او گفته روی این کفن ها از پوست آهو ادعیه ها و اسماء الهی نوشته شده که مرده را در شب اول قبر از عذاب الهی دور می کند و از عذاب شب اول قبر کم می کند!! منتظر محصولات جدید ما مانند تله کابین عبور از پل صراط، جلیقه ضد آتش جهنم و امثالهم هم باشید...به یزدان که گر ما خرد داشتیم کجا این سرانجام بد داشتیم "

 

 

 

پاسخ شایعه

 

 

1. چنین فروشگاه اینترنتی در کشور موجود نیست و هیچ فروشگاهی به آیت الله تقویان تعلق ندارد!

2. کفن ضد عذاب قبر واقعیت ندارد و با مبانی اعتقادی اسلامی در تضاد است!

3. فروش کفن ضد عذاب قبر، بهمن ماه سال ۱۳۹۳ در سایتی در ترکیه تبلیغ شد! جزئیات شایعه عینا از این خبر کپی شده است!

4. این سایت وابسته به "جوبلی احمد هوجا" عالم دینی ترکیه است که در بدعتی عجیب و با قیمتهای گزاف دست به فروش یک سری کفن تقریبا معمولی زده است!

http://yon.ir/Kafan

5. کفن معمولی ۷۰ هزار تومان نیست، بلکه از ۱۵ هزارتومان در بازار یافت می شود!

http://yon.ir/Kafan1

6. عذاب قبر ناشی از اعمال ماست و برای نجات از آن، موثرترین راه دوری از بعضی اعمال چون سبک شمردن نماز، سخن‌چینی، دروغ گویی، غیبت کردن و... و انجام برخی دیگر چون شهادت، محبّت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، صلوات بر ایشان، زیارت امام حسین(ع)، نماز شب و... است.

http://yon.ir/Azaab1

7. تصویر شایعه مربوط به آیت الله تقویان نیست! این فرد روحانی ای خیاط به نام «عبدالامیر فاضل» می باشد که سالهاست در قم خیاط لباس طلاب است.

 

http://yon.ir/Faazel