ـ داعش وقت خود رابا صحبت با مخالفین ، تلف نمی کند بلکه مخالفین خود را منفجر می کنند.

ـ داعش هر نوع شکنجه و تهمت و آزاری را در مورد مخالفین خود روا می دانند گر چه خود را مسلمان بدانند.

ـ

داعش اصرار بر اجرای تمامی احکامی دارد که در متون فقهی (هم شیعه و هم سنی) دارد ولو تمام دنیا آنها را وحشی و واپس گرا و جنایتکار بنامند.

ـ داعش دست می برد ، گردن می زد ، از کوه پرت می کند ، زنان مخالفین را  به کنیزی می گیرد ، کنیزان را خرید و فروش می کند و ....

ـ داعش بسیار عاشق اهلبیت است و ما را شیعه واقعی نمی داند و معتقد است ما منحرفیم و مجوسیانی هستیم که به ظاهر پیرو اهلبیتیم.

ـ داعش ، امیرالمومنین خود ابوبکر بغدادی را بر اساس شجره نامه اش از نسل امام هادی می داند. یعنی در اجداد او ۱۰ امام از ۱۲ امام ما وجود دارد.

ـ داعش ، امیرالمومنین خود ابوبکر بغدادی را بر اساس شجره نامه اش از نسل امام هادی می داند. یعنی در اجداد او ۱۰ امام از ۱۲ امام ما وجود دارد.

ـ داعش ابوبکر بغدادی را از بر پا کنندگان مقدمات ظهور مهدی می داند.

ـ داعش معتقد است ظهور مهدی بسیار نزدیک است.

ـ داعش به شدت موعود گرا است و با تطبیق احادیث بسیاری بر وقایع و شخصیتهای معاصر ، معتقد است که اینها همه علائم آخرالزمان و ظهور مهدی است.

ـ داعش اهمیت بسیاری برای شهر دابق در شمال حلب قائل است و وقتی آن را علیرغم استراتژیک نبودن ، بادا صرف هزینه های گزاف تصرف کرد ، شادمانی زایدالوصفی داشتند. می دانید چرا؟ زیرا در احادیث آمده است که آخرالزمان هنگامی فرا می رسد که جنگی میان سپاه اسلام و سپاه؛ روم(=آمریکا و غرب)در دابق رخ دهد که مسلمین با وجود تلفات زیاد به پیروزی می رسند.

ـ داعش نشریه ای دارد به نام دابق.

ـ داعش به شدت شهادت طلب هستند. بمب به خود می بندند و خود را وسط مخالفین منفجر می کنند. به امید بهشت

ـ داعش عمدا اصرار بر تحریک آمریکا و غرب در کشتن مسلمانان دارد تا آن را علم کرده و جنگ آخرالزمان  را به پا کنند.

ـ داعش حجاب را اجباری کرده و متخلفین را بجای این که پنهانی با اسید مجازات کند ، با شجاعت تمام در ملا عام شلاق می زند.

ـ داعش دموکراسی و انتخابات و قانون اساسی و امثالهم را سوسول بازی و نشانه نفوذ و تهاجم فرهنگی غرب می دانند ، لذا به جای نمایش دادن این امور ، مرد و مردانه با بمب خود را به قدرت می رسانند.

ـ داعش قانون ساده ای دارند :

ما حقیم و دیگران باطل.

پس هر چه امیرالمونین فرمود ، بدون چون و چرا باید پذیرفت و عمل کرد.

داعش به این خوبی

چرا ازش بد میگیم؟!

پاسخ

 

پیام هایی ای شبهه:

 1 – داعش ضد امریکا و غرب است.

 

پاسخ

 

اول :  آمریکا و غرب به عنوان دشمنان اسلام بر مبنای  شعار « « برای ضربه زدن به دین از دین استفاده کن» پدیده منفور داعش را بر ملل اسلامی تحمیل کردند .

اعتراف هیلاری کلینتون  ( 1)  ، چامسکی جامعه شناس و منتقد آمریکایی  (  2 ) و مایکل فلین ( مدیر سابق آژانس اطلاعات دفعی آمریکا ( 3)   به همراه اسنادی که انتشار یافته   (  4)  ،   برای اثباب این ادعا کافیست .

پروفسور آنتونی جیمز هال،  استاد مطالعات جهانی شدن در دانشگاه لث بریج کانادا معتقد است داعش خصومت تاریخی رژیم صهیونیستی علیه اسلام در این مورد می گوید: «..... داعش نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی و غرب هستند که علیه خود مسلمانان فعالیت می کنند و در واقع این چالش صهیونیست ها علیه اسلام است . »  ( 5 )

 

دوم : حمایت گسترده و علنی آمریکا و غرب از داعش بخصوص در بخش اقتصادی و تامین مالی این گروه ،  ارسال سلاح و تجهیزات جنگی ، مواد غذایی و دیگر مایحتاج انها

داعش به هر مبارز ماهانه ۴۰۰ دلار حقوق می دهد. لذا به نظر می رسد که داعش هیچ مشکلی در خرید سلاح در بازار سیاه، یا از طریق مقامات فاسد و شبه نظامیان ندارد. ( 6 )

آیا این موارد بر مبنای دشمنی با داعش انجام می شود؟

آیا تا کنون داعش به غرب ،  آمریکا واسرائیل ضربه ای وارد کرده  است؟

شاید حمله تروریستی به فرانسه بهانه ای بر دشمنی با غرب مطرح شود که این موضوع با تحلیل  ابعاد و نتایج آن می بینیم در نهایت به نفع لشکرکشی های غرب به سوریه تمام می شود. با ورود روسیه به جنگ در سوریه و تضعیف مواضع داعش غربیان بدنبال بهانه ای برای حضور پررنگ تر در سوریه بودند لذا این حادثه مشابهه حادثه 11 سپتامبر امریکا نیست.


2 - رفتار داعش منطبق با اسلام ( کتب شیعه و سنی ) است.

 

پاسخ

حجت الاسلام امینی :داعش یک گروه افراطی از حنبلی مذهب‎ها است که بعضی از روایات ضعیف را گرفته و به ان عمل کرده‌اند این درحالی است که سایر علما اهل سنت اینها را دیده اند و نپذیرفته اند. یعنی همان روایاتی که ممکن است در جاهای دیگر هم وجود داشته باشد.

لذا دعوای اصلی داعش با اصل اسلام است ( 7 )

عناصری که به داعش ملحق می‌شوند، باید دوره‌های آموزشی اعتقادی مخصوص این گروه را سپری کنند. اولین دوره‌ها آموزش اصول دین را دربرمی‌گیرد و مهمترین اصولی که در بطن اصول دین به فرد القا می‌شود، 2 اصل «من همیشه بر حقم» و «هیچ بخششی برای فرد مشرک وجود ندارد» است.

 عدم مطابقت گفتار و عمل مهمترین دلیل روی گردانی افراد از داعش بیان و تاکید شده که این گروه هرآنچه را می‌پذیرد، برحق می‌داند و هرآنچه برخلاف دیدگاه‌هایش باشد، باطل است و چون معیاری برای حق و باطل گروه نیست، پس اتفاق نظری میان اعضای آن هم نیست. ( 8 )

تکفیری‌های عضو داعش معتقدند به جای آنکه «خدا» پرستیده شود، کعبه پرستیده می‌شود و به همین دلیل باید خراب شود (9 )

 

3 – داعش عاشق اهلبیت است .

پاسخ

اگر منظور از اهلبیت « یزید» باشد این حرف را باید پذیرفت زیرا  داعش در بیانیه خود اعلام کرد :امیر ما یزید و دشمن ما حسین است!!! ( 10 )

 

 

4 – خلیفه داعش  از نسل امام هادی (ع) است و مقدمات ظهور را فراهم می کند.

پاسخ:

در تاریخ اسلام کسانی که می خواستند بر مردم چیره شوند بدنبال دلایلی بر مشروعیت خود بودند یکی از این راهها انطباق بر شرایط آخرالزمانی بر اساس روایات موجود در کتب روایی است . همچنانکه سیدعلی محمد باب به مکه رفت تا به خیال خود در کنار خانه کعبه ظهور خود را به نام امام زمان اعلام کند وقتی شرایط را مناسب ندید بازگشت . 

این ادعاها بین اهل سنت نیز ریشه دار است زیرا آنها نیز به وجود یک منجی معتقد هستند و آنها نیز همانند شیعیان او را مهدی می‌نامند مانند قیام «جهیمان ابن سیف العتیبی» به  اشغال مسجد الحرام انجامید.

اینکه ابوبکر البغدادی در مورد نسبش می‌گوید قریشی است، دلیلش این است که حدیثی وجود دارد که می‌گوید «الائمة من قریش» یعنی پیشوایان از قریش‌اند. به حسب نظر مذاهب فقهی [اهل سنت] خلیفه باید از قریش باشد در حالیکه امیر یک کشور، مثلاً پادشاه یا امیر یا رئیس‌جمهور، را خلیفه‌ مسلمانان حساب نمی‌کنند. (11)

 

5 – مقید به رعایت شعائر اسلام مانند حجاب است.

پاسخ

ایا  نویسنده منظورش همجنس بازی و فساد اخلاقی فرماندهان داعش بوده ؟  ( 12)

یا جهاد نکاح و مفاسد دیگر  ( 13 )

 

نتیجه : این پیام را با دعای امام صادق (ع) به پایان می رسانیم و خدا را شکر که دشمنان ما را از احمق ها آفرید.

این همه پوستین وارونه به تن داعش را ندیدن جهالت نیست « حماقت » است .

 

پی نوشت

 

( 1 ) http://www.iribnews.ir/NewsBody.aspx?ID=54141

(2 ) 

 

( 3 )

( 4 )  http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=303276

( 5 )

( 6 )

( 7 )


(8)  http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940228000033

( 9 )  

(10)  http://www.adyannet.com/news/4178

(11)  http://hoshdarnews.ir/detail/News/21587

(12)  http://www.aryanews.com/News.aspx?code=20141029170340850&svc=35

(13)  ...