دریافت کودکان از کارتون‌‌ ها بسیار عمیق‌ تر از آن است که ما تصور می‌ کنیم.
کودکان در هنگام مشاهده خشونت، شادی، غم و .. در کارتون‌ ها آن ها را واقعی تلقی می‌کنند و تاثیر قوی تری از بزرگسالان می‌گیرند.
بنابراین آنچه که دریافت می‌کنند را در زندگی واقعی به کار می گیرند.

 

گاهی کودک را با تلوزیون تنها می گذاریم تا خودمان راحت باشیم یا نمی دانیم چگونه کودک را سرگرم کنیم، در حالیکه بسیاری از برنامه ها کودک نامناسب هستند.

 

 

به این چند نکته خوب فکر کنید، اگر جواب قانع کننده ای دارید برای ما هم بفرستید:

 

1.چرا در انیمیشن ها، جادوگران و شعبده بازان عصا دارند و با عصا سحر و جادو می کنند؟؟ شما عصا و جادوگران و نسبت سحر و جادو را در داستان کدامیک از پیامبران دیده اید؟؟

 

2.چرا در انیمیشن ها، موجودات نامرئی وجود دارند یا موجودات معمولی که می توانند نامرئی شوند؟ موجود نامرئی که در کنار انسان زندگی می کند شما را بیاد چه چیز می اندازد؟؟

 

3.چرادر بسیاری از کارتن ها، اشخاص به دنبال گنج می گردند و به این فکر می کنند که یک شبه پولدار شوند؟؟؟ چرا شخصیت های کارتنی با روش های تخیلی مشکلات خود را حل می کنند؟ مثلا یک دفعه ساعتشان انرژی ساطع می کند و دشمن شکست می خورد یا کفششان مثل موتور جت کار می کند و به هوا می روند.(اولا بدون تلاش و زحمت به نتیجه رسیدن و ثانیا پول و ثروت را هدف معرفی کردن - حتی در بسیاری از بازی ها هم همینطور است)

 

4.چرا بعضی از شخصیت ها در انیمیشن ها یک چشم هستند در حالیکه در طبیعت اصلا موجود یک چشم نداریم؟؟؟ موجود یک چشم آخرالزمانی شما را به یاد چه مساله ای موی اندازد؟؟

 

5.چرا در تعداد قابل توجهی از انیمیشن ها یا فیلم هاییی کودک و نوجوان، بچه ها با موجودات ترسناک دوست می شوند؟ مثلا با یک "اژدها" یا موجودات ساختگی ترسناک.(در نگاه اول ما از دیدن چنین صحنه هایی تعجب می کنیم ولی می بینیم بچه ها انس می گیرند و می پذیرند.)

 

و ...