لبخند گل زیباست

۳۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

فرق حوری با ف ا ح ش ه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عبداللهی

تعبیر خواب ، توبه ، دروغ

سلام . یه سوال داشتم . اگه  کسی  خواب یه نفر که مرده باشد وببیند ان فرد دارد بادست خود گوشت دست خود را میبرد و دو لقمه از گوشت خود را میخورد تعبیر ش چی میشه.

چطور میشه  آدم  خودش رو از تمام گناهان پاک کند مثل یه بچه تازه متولد شده. به غیر از توبه وبا ندامت وپشیمانی قلبی اکنده از پشیمانی و شرمندگی که هیچ فقط دوره گناه نرود حتی کوچک ترینش. اگر ادم بخودش به افراد دروغ بگوید برای اینکه دوست نداشته باشد کسی از زندگیش بداند ان دروغ گناه محسوب میشه. لطفا جواب بدهید .منتظر جواب شما هستم.

.

سلام

اول-تعبیر خواب بلد نیستم
اما
الف.اگه از خواب برداشت خوب داشته باشید اشکال نداره
ب.و اگه ترسیدید یا گمان بد دارید صدقه بدید تا اگه بلایی چیزی هست با صدقه دفع بشه

دوم-در آیه 70 سوره فرقان خدا فرموده کسی که می خواهد نجات پیدا کند باید 3 کار کند توبه ایمان عمل صالح

علامه طباطبایی در تفسیر المیزان می فرماید: پس هر کس گناهی مرتکب شده اگر سه کار انجام دهد افزون بر اینکه از عذاب سخت و جاودان روز قیامت نجات میابد گناهانش به حسنات و خبی ها تبدیل می شود
اونوقت خدا بدییهای قبلی او رو به خوبی تبدیل می کنه مثلا تو پرونده ش نوشته بوده 1000 گناه کبیره خدا تغییر میده 1000 کار خوب منفی بوده خدا یه خط وسط منفی می کشه همه رو مثبت می کنه
روایت داریم زن وقتی بچه اش را بدنیا آورد بخاطر سختی های زیاد که تحمل کرد از همه گناهان پاک میشه و مثل بچه تازه متولد شده است
باید اول خدا رو خوب بشناسیم بعد بدونیم گناه چه بر سر ما میاره اونوقت دیگه سمت گناه کوچیک هم نمیریم
گناه ما رو سیاه می کنه گناه ما رو از خدا دور می کنه و اگه عادت به گناه کردیم خدای نکرده اونوقت بدتره


سوم-دروغ یه گناه کبیره است و دل رو سیاه می کنه و این مورد که شما فرمودید دلیل بر جواز دروغ نمیشه

امام صادق (ع) مى‏فرماید: "نگاه به رکوع و سجود طولانى افراد نکنید، چرا که ممکن است عادت آنها شده باشد، به طورى که اگر آن را ترک کنند ناراحت شوند، ولى نگاه به راست گویى و امانت داری آنها کنید" یعنی راست گویى و امانت ملاکِِ خوبی و ایمان افراد است.
(سفینة البحار ماده" صدق" ؛ الکافی، ج 2، ص 104،)

دروغ گفتن در چند مورد جایز هست مثل :
اصلاح و آشتی بین مردم
دفع شر ظالم
در ضرورت
نیرنگ در جنگ
وعده به خانواده و همسر

(گناهان کبیره شهید دستغیب ، موارد جواز دروغ)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عبداللهی

عوامل کامیابی و ناکامی

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عبداللهی

آیا خدا به ما شر می رساند؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عبداللهی

دلیل به هلاکت نرساندن کفار ، فلسفه مصیبت ها

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عبداللهی

فلسفه رفاه بیشتر کافران و گناهکاران ، عوامل گرفتاری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عبداللهی

چرا خدا بلاهایی به سر ما می آورد که به کفر گفتن می افتیم؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عبداللهی

چرا کافران برخلاف مؤمنان دنیای آبادتری دارند؟!چرا عده‌ای در دنیا در خوشی هستند و عده‌ای در سختی؟

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عبداللهی

چرا مذهب ما را جعفری و امام صادق(ع) را رئیس مذهب جعفری نام نهادند؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عبداللهی

دوستم از من پرسید: چرا ما باید از یک عرب پیروی کنیم در حالی که ما ایرانی هستیم؟ نمی‌دونم چه جوابی بهش بدم!

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عبداللهی

چرا خدای مهربان گناه کاران را به جهنم می برد؟

سؤال: خدای مهربان از مادر هم به انسان مهربان تر است. چگونه  ممکن  است چنین خدایی بنده ی خطاکار خود را در آتش  جهنم بسوزاند؟ 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عبداللهی

مسخره کردن دیگران

-----

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عبداللهی

علاقه به تحصیل دروس حوزوی

علاقه به تحصیل دروس حوزوی داشتم ولی چون برایم روشن نبود که برای چه می خواهم به حوزه بروم و هدفم چیست به حوزه نرفتم حالا من چه کار کنم؟ آیا تصمیم بنده در مورد نرفتن به حوزه درست بود؟
هر چند ورود به حوزه با انگیزه هایی که بیان نمودید، بسیار ارزشمند است، اما اگر با سنجیدن شرایط، در مسیر دیگری که مورد نیاز جامعه است قدم گذاشتید، نه تنها مرتکب گناهی نشدید، بلکه می توانید به ترقیات معنوی نیز دست یابید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عبداللهی

هدف یک فرد از ورود به حوزه چیست؟

هدف یک فرد از ورود به حوزه چیست؟

باید گفت که هر کسی ممکن است هدفی داشته باشد و حتی این هدف می‌تواند پس از ورود به حوزه علمیه تعدیل تغییر و یا ترقی پیدا کند. اما ا گر از اهداف ایده ال این مسئله می‌پرسید پاسخ این است که طلبه شدن دو هدف اساسی دارد اصلاح خود و اصلاح جامعه
برای توضیح باید به این مسئله توجه کرد انسان برای زندگی ابدی آفریده شده است و دنیا جز پلی برای عبور و مسافرخانه ا ی نیست که چند روزی انسان میهمان این مسافر خانه است اما سعادتمند شدن در جهان ا بد نیازمند علم و عمل است زیرا انسان برای سعادت به دو چیز نیازمند است اول علم به راهی که به سعادت منتهی شود دوم عمل طبق آن دانسته ها. 
طلبه یعنی وارث انبیا و باید همان راهی را برود که انبیا رفتند. پیامبران الهی آمده اند تا به بشر بیاموزند چگونه باید از هویت بشری خود مهاجرت نمایند و در راه انسان شدن و به رنگ خدا در آمدن گام نهند. کار انبیای الهی هدایت انسان در این مسیر بود. آنها به او راه و رسم کوچ و مهاجرت الی الله را می آموختند، طلبه وارث این بعد از وجود انبیا است و باید اولا، خود اهل کوچ و سفر باشد و ثانیا، بندگان خدای را به سوی خدا فراخوان نماید و راه و رسم این سفر را به ایشان بیاموزد
هدف فرد از تحصیل در حوزه علمیه باید کسب آگاهی به راه سعادت باشد که توسط انبیا و ائمه معصومین تبیین شده است و نیز خودسازی و پرورش انگیزه خود برای عمل و وقتی که چنین شد او سپس علم آموخته را همراه با سیره عملی خود به مردم عرضه می‌کند و مردم را با زبان و رفتار به سعادت فرا می‌خواند که وراثت انبیا را تکمیل کرده باشد.
از جهت جنبه علمی و کسب علم و تحقیق در حوزه علمیه باید گفت جهان اکنون دنیای تخصصهاست شناخت مسائل دین و خواست شریعت با تغییراتی که هر روزه در دنیا به وجود می‌آید و مخصوصا پاسخ به سوالات جدید و مسائل مستحدثه و استنباط آنها از منابع فقهی تازه جنبه ای باسته های حوزه را تشکیل می‌دهد. عمده کار حوزه علمیه در قرون متأخر منحصر به علومی مانند فقه و اصول و تفسیر و کلام و فلسفه بوده است اما در دنیایی که علوم ترقی کرده است و سوالهایی را در برابر دین قرار می‌دهند و دین ه م که از یک سو ادعای مطلق بود یعنی هم برای همه زمانه و مکانها و برای همه مردم را دارد لازم است عده ای پاسخ دین به سوالات درباره نظریات مختلف اقتصادی اجتماعی فرهنگی سیاسی حقوقی و ... سخن دین را در این باره بیابند و پاسخ آنها بر اساس قانون کلی که ائمه ترسیم فرمودند «علینا القاء الاصول و علیکم التفریع» ما اصول رابه شما می‌دهیم و تفریع آنها را شما انجام می‌دهید صورت می‌گیرد که نیازمند تحقیق است. 
بنابراین اهداف زیر می‌تواند در نظر کسی که به حوزه علمیه وارد می‌شود بوده یا پس از ورود در نظر گیرد:
1. تحصیل علم برای سعادت خود
2. خودسازی و کسب رضای خداوند در عمل فردی
3. تلاش در راه اصلاح جامعه خود با برطرف کردن نیازهای علمی و ایجاد انگیزه با رفتار خود
4. تحقیق و استنباط احکام شرعی مسائل مورد ابتلای مردم
5. تحقیق در رشته های مختلف علوم انسانی برای آگاهی از نظر ا سلام در قلمرو مختلف علوم
6. تبلیغ دین در عرصه خانوادگی شهری و کشوری و در نهایت بین ا لمللی و دفاع در برابر تهاجم فرهنگی
7. دفاع فکری از دین خداوند و عقاید دینی و ...
برای کسب اطلاعات بیشتر رجوع کنید به کتابهای
1. هویت صنفی روحانی محمد رضا حکیمی 
2. حوزه و روحانیت رهنمودهای مقام معظم رهبری جلد اول و دوم
3. منشور روحانیت پیام امام به روحانیون 
4. روحانیت در اسلام
5. حوزه و روحانیت از دید شهید مطهری

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عبداللهی

س: چرا در میان جوانان گرایش به کوروش و زرتشت تشدید شده است؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عبداللهی

شبهه کوروش درباره الله

شما را به خدا جواب این کوروش پرست‌ها را بدهید. می‌گویند: الله نام بتی در کعبه بوده است و بعدها پیامبر اسلام (ص) آمد و گفت: الله اکبر – یعنی بت بزرگ‌تر و ... .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عبداللهی

اسم خوب

سلام حاج اقا راستش ما نیتمون این بود اگر بچه دار شدیم اسمش وبذاریم عباس الان این اتفاق افتاده ولی همه میگن اسم عباس قدیمی شده بچه بزرگ بشه اعتراض میکنه لطفا راهنماییم کنید با یه جواب قانع کننده
ممنون


سلام

1.اگه خواسته باشی دنبال حرف دیگران باشی هیچ وقت نمی تونی زندگی کنی

2.خیلی اسما قدیمیه اما همیشه قشنگه و طرفدار داره

3.عباس یه پهلوانه یکی از بزرگای مذهب ماست درباره اش می تونی مطالعه کنی تا بیشتر بشناسیش

4.همین الان خیلیا اسمایی انتخاب می کنن که متعلق به قرنها گذشته است اما خودشون دوست دارن و اشتباه هم نمی کنن

اسم مریم و ابراهیم و عیسی هم تو مسلمونا و هم مسیحیا هست و مربوط به چند هزار سال پیش میشه ربطی نداره

5.اسم خوب خیلی مهمه یکی از وظایف پدر و مادر انتخاب اسم خوب برا بچه است

6.اسم یک شخصیت خوب و بزرگ کمک می کنه تا بچه همون اول یک الگو برای زندگی خودش داشته باشه و چه کسی بهتر از اباالفضل که مسیحیا و زرتشتیا هم بهش اعتقاد دارن و قبولش دارن

شجاعت ، علم ، وفاداری ، خانواده داری ، پیروی از امام زمان ، جنگاوری و ... از صفات حضرت اباالفضل است.

7.حق فرزند بر پدرش سه چیز است : ۱- نام نیکو برای او انتخاب شود ۲- به او نوشتن بیاموزد ۳- هنگامی که بالغ شد او را همسر دهد.  مکارم اخلاق صفحه ۲۲۰

 به امام صادق (ع) گفته شد : ما نام شما و نام پدران شما را برای خودمان انتخاب میکنیم ، آیا این کار به حال ما مفید خواهد بود ؟ امام (ع) فرمود : آری به خدا قسم مگر دین جز دوستی و محبت چیز دیگری است ؟ ( یعنی این عمل ، اظهار دوستی و محبت نسبت به اهل بیت (ع) است ).  ثواب الاعمال و عقاب الاعمال صفحه ۳۰۰

امام باقر (ع) از پدرانش نقل میکند که فرمودند : رسول خدا (ص) نامهای زشت مردان و شهرها را تغییر میداد.  وسائل الشیعه جلد ۱۵ صفحه۱۲۴

8.امام علی (ع)فرمودند:«من نام این کودک را با نام عمویم عباس نامیدم »

عباس از لحاظ لغوی به چه معنایی است؟ عباس صفتی عربی از صیغه مبالغه است که دارای چند معناست که مهمترین آن «بسیار ترش روی » است . از دیگر معانی کلمه عباس «شیر بیشه و شیری که دیگر شیران از او بگریزند »می باشد این معانی مصداق بارز شهامت و شجاعت حضرت عباس (ع) استچرا که آن حضرت (ع) شجاعت علوی را از پدرو عامری را از ماد ربا ارث برده بود ،و وجودش در جهان ملکوت برای پرچم داری روز عاشورا بوده است تا ذخیره با کفایت ان روز باشد .

حضرت عباس دارای القاب و کنیه های بسیار است .


موفق باشید...

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عبداللهی

شبهه آکل و ماکول

شبهه آکل و مأکول

پرسش : منظور از شبهه آکل و مأکول چیست؟ چه پاسخى مى توان براى این شبهه بیان کرد؟

پاسخ : در پاسخ به این شبهه آیات قرآن صریحاً مى گوید: آخرین ذراتى که در بدن انسان در هنگام مرگ وجود دارد روز قیامت به همان بدن باز مى گردد. (1)


بنابراین اگر انسان دیگرى از او تغذیه کرده، این اجزاء از بدن تغذیه کننده خارج شده و به بدن صاحب اصلى بر مى گردد، تنها چیزى که در اینجا خواهد بود این است که: لابد بدن دوم ناقص مى شود، ولى باید گفت در حقیقت ناقص نمى شود بلکه کوچک مى شود؛ زیرا اجزاى بدن اولى در تمام بدن دوم پراکنده شده بود، به هنگامى که از او گرفته شد به همان نسبت مجموع بدن دوم لاغر و کوچک تر مى شود، مثلا یک انسان شصت کیلوئى چهل کیلو از وزن بدن خود را که مال دیگرى بوده از دست خواهد داد و تنها بدن کوچکى به اندازه کودکى از او باقى مى ماند.


ولى آیا این موضوع مى تواند مشکلى ایجاد کند؟ مسلماً نه؛ زیرا این بدن کوچک تمام صفحات شخص دوم را بدون کم و کاست در بر دارد و به هنگام رستاخیز همچون فرزندى که کوچک است و سپس بزرگ مى شود پرورش مى یابد و به صورت انسان کاملى محشور مى گردد، این نوع تکامل و پرورش به هنگام رستاخیز هیچ اشکال عقلى و نقلى ندارد.

آیا این پرورش هنگام رستاخیز فورى است یا تدریجى؟ بر ما روشن نیست، اما این قدر مى دانیم، هر کدام باشد هیچ اشکالى تولید نمى کند و در هر دو صورت مسأله حل شده است.

تنها در اینجا یک سؤال باقى مى ماند و آن این که اگر تمام بدن انسانى از اجزاء دیگرى تشکیل شده باشد، در آن صورت تکلیف چیست؟


پاسخ این سؤال نیز روشن است که: چنین چیزى اصولا محال مى باشد؛ زیرا مسأله «آکل و مأکول» فرع بر این است که بدن اول موجود باشد و از بدن دیگر تغذیه کند و پرورش یابد، و با توجه به این موضوع، چگونه ممکن است تمام ذرات بدن اول از بدن دوم تشکیل گردد؟ باید بدنى قبلا فرض کنیم تا از بدن دیگرى بخورد، بنابراین بدن دیگر حتماً جزء او خواهد شد نه کل او.

با توجه به آن چه گفتیم روشن مى شود: مسأله معاد جسمانى با همین بدن هیچگونه اشکالى تولید نمى کند، و نیازى به توجیه آیاتى که صریحاً این مطلب را ثابت کرده است نداریم. (2)

پی نوشت:

 (1). به آیاتى که مى گوید: «مردم از قبور خود زنده مى شوند» مراجعه شود.

(2). گرد آوری از کتاب: تفسیر نمونه، آیت الله العظمی مکارم شیرازی، دار الکتب الإسلامیه، چاپ چهل و هفتم، ج 2، ص 364.

 ادامه مطلب<<<

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عبداللهی

روشهای غلبه بر اعتیاد به پرنوگرافی و تصاویر جنسی

روشهای غلبه بر اعتیاد به پرنوگرافی و تصاویر جنسی

با چنین اعتیادهایی باید قبل از اینکه غیرقابل کنترل شوند، مقابله کنید. پرنوگرافی هم مثل چیزهای دیگر عادتی اعتیادزا است که خیلی زود از کنترل شما خارج می شود. همچنین خرید فیلم های پورنو، سر زدن به سایت های اینچنینی و شرکت در فعالیت های هرزه نگاری برایتان ممنوع و غیرقانونی است.

مراحل

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
حسین عبداللهی

پزشک نامحرم

ادامه مطلب...  

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عبداللهی

تیپ و مد

ادامه مطلب>>>  

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عبداللهی

اگر ابوبکر و عمر با خلافت امیر المؤمنین مخالفت نمی‌کردند ، چه می‌شد؟

ادامه مطلب<<<  

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عبداللهی

قرآنی که امام علی (ع) جمع آوری کردند کجاست و چه تفاوتی با قرآن کنونی دارد؟

پاسخ:

پس از رحلت حضرت رسول اکرم، یاران و اصحاب آن حضرت به جمع آوری نوشته ها اقدام کردند.

جهت انجام این خواست، امیرالمؤمین علی(ع) نخستین پیرو روسل خدا که از همه یاران آگاهتر به مواقع تنزیل و تاویل قرآن بود، بیش از همه به این کار اقدام کرد و آیات قرآن را با ویژگی های خاصی در سه روز و به نقلی در شش ماه در یک جا در کنار هم قرار دا و به مردم عرضه کرد لکن به دلایلی مورد استقبال و پذیرش دستگاه رسمی خلافت واقع نشد. آنرا به خانه بر گرداند و بنا بر روایتی فرمود: از این پس هرگز آن را نخواهید دید. آن مصحف پس از امام(ع) نزد فرزندان و امامان معصوم(ع) باقی ماند.
شایان ذکر است قرآن ها یا نسخه هایی از قرآن که منسوب به علی بن ابی طالب است و در برخی موزه ها و کتاب خانه ها موجود است به عقیده محققان نمیتوانند از نظر تاریخی و شواهد و قراین متعلق به آن باشند.

ویژگی های مصحف حضرت علی(ع)
مصحف حضرت، نسبت به دیگر مصاحف از امتیازات فراوانی برخوردار بود. برخی از آن ها بدین قرار است:

1. ترتیب سوره ها نه همان ترتیب نزول، تنظیم گشته بود، 

2. قرائت مصحف حضرت دقیقاً مطابق با قرائت پیامبر(ص) بوده است.

3. این مصحف مشتمل بر اسباب نزول آیات، مکان نزول آیات و نیز اشخاصی که در شأن آنان آیات نازل گشته اند، بوده است.

4. جوانب کلی آیات به گونه ای که آیه، محدود و مخصوص به زمان یا مکان یا شخص خاصی نگردد، در این مصحف روشن شده بود.


منابع:

1. درسنامه علوم قرآن، حسین جوان آراسته، ص 163

2. فصلنامه بینات، ش 28، ص 184

3. تاریخ قرآن، دکتر محمود رامیار، ص 365، انتشارات امیرکبیر.

4.الاتقان، ج 1، ص 183، نوع 18

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عبداللهی

چرا حضرت علی(ع) دخترش (ام کلثوم) را به عقد عمر در آورد؟

ادامه مطلب ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عبداللهی

آیا ضرر نصف لیوان شراب به بدن بیشتر است یا هشتاد ضربه شلاق؟

ادامه مطلب>>>

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عبداللهی

16 نکته کوتاه و خواندنی از احکام دین

>>>ادامه مطلب<<<

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عبداللهی

14 نکته کوتاه و کاربردی از احکام

>>>ادامه مطلب<<<

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عبداللهی

12 مساله فقهی کوتاه و پرکاربرد

<<<ادامه مطلب>>>

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عبداللهی

حج بهتره یا کمک به فقرا ؟!

... اینجا بخونید ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عبداللهی

فرق ازدواج موقت - صیغه - با زنا چیست ؟

ادامه مطلب >>>

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
حسین عبداللهی