🎥توضیحاتی در خصوص کلیپ و قدرت خرید در فرانسه :

مردم فرانسه، خوشی زیر دلشان زده برای مشکلات اقتصادی تجمع می کنند؟

▪️در فرانسه حقوق کارگر ساعتی ۱۱.۲۷یورو است، هر کارگر موظف ایست حداقل ۲۲ روز (روزی ۸ساعت) کار کند که جمعا میشود ۱۷۶ساعت و جمع کل حقوق میشود ۱۹۸۳یورو ناخالص، پس از کسورات یعنی بیمه و مالیات حدودا ۵۵۰یورو می‌شود: ۱۴۳۳یورو خالص 

▪️از این مبلغ حداقل ۷۰۰یورو برای اجاره خانه میرود، ۲۰۰یورو برای هزینه های گاز و برق و آب، ۱۵۰یورو هزینه های اینترنت همراه و وای‌فای، ماهی حداقل ۷۰یورو هزینه بیمه ماشین، حداقل ماهی ۲۰۰یورو هزینه بنزین، عدد نهایی می‌شود: ۲۶۳یورو با این پول باید زندگی کنند. 

▪️از آن ۲۶۳یورو ۵۰یورو آورده جلوی دوربین تا به هموطنانش نشان‌دهد خارجیا غرق رفاه‌اند. درست است که روزی حدود 90 یورو درامد دارد، اما روزی حتی 50 یورو ندارد که اینگونه خرید کند. او بطور متوسط ، حداکثر روزی بیش از 8.5 یورو برای خرج کردن ندارد. 
در این شرایط حداکثری هم، برای چنین خریدی در حدود 50 یورو، او باید نزدیک به شش روز پس انداز کند!  بشرطی که از محل کارش اخراج نشده باشد، قسط و وام نداشته باشد، قصد خرید اقلام گرانتر از غذا حتی مانند "لباس" و چیزی به اسم هزینه تحصیل و لوازم فرزند و ...  نداشته باشد و  تازه به شرطی که قفسه ها توسط بقیه مردم جارو نشده باشد! 

وضعیت اقتصادی و معیشتی ایران تعریف ندارد اما خارج کشور آنطور نیست که این خالی بند ها روایت می‌کنند.