«ﻓﺮﻕ ﺣﻮﺭﯼ ﺑﺎ ﻓ ﺎ ح ﺸ ﻪ ﭼﻴﺴﺖ؟ ﻳﮑﯽ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻡ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﻳﮕﺮﯼ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻡ ﺑﻨﺪه خدا...
خدایی که به پیروانش ﺣﻮﺭﯼ ﺭﺷﻮه میدهد. ﺑﻬﺸﺘﯽﮐﻪ ﻓ ﺎ ح ﺸ ﻪ خانه ﺍﺳﺖ!»
اولاً:چنین قیاسی، انسان را به یاد این شعر جناب مولوی میاندازد:
«از قیاسش خنده آمد خلق را/ کو چو خود پنداشت صاحب دلق را»
ثانیاً: قیاس نمودن حورالعین با زن ف ا ح ش ه و همچنین قیاس بهشت با یک ف ا ح ش هخانه و محل فساد، مانند این سؤال است که بگوییم همسر قانونی چه فرقی با زن ف ا ح ش ه دارد؟ و یا خانه چه فرقی با ف ا ح ش هخانه دارد؟ چون در هر دو ارتباط جنسی برقرار میشود.
درواقع اگر صرف چنین ارتباطی، ملاک قیاس حورالعین با زن ف ا ح ش ه باشد، لازمه این حرف توهین به همه زنانی است که طبق شرع، به ازدواج مرد قانونی خویش درآمدهاند.
ثالثاً: خود حقتعالی در قرآن کریم فرق حورالعین را با زن ف ا ح ش ه بیان نموده:
«فیهِنَّ قاصِراتُ الطَّرْفِ لَمْ یَطْمِثْهُنَّ إِنْسٌ قَبْلَهُمْ وَ لا جَانّ»، [الرحمن،56]؛ «در آن بهشتها زنانى هستند که فقط به همسرانشان عشق مىورزند و پیش از آنان دست انس و جنّى به آنان نرسیده است.» و در بیان دیگر درباره اوصاف حورالعین میفرماید: «حُورٌ مَقْصُوراتٌ فِی الْخِیامِ»، [الرحمن،72]؛ «حوریانی که در سراپردهها مستورند.»
باوجوداین آیاتی که حکایت از عفت و پاکدامنی حورالعین میکند، آیا اذعان نمیکنید که قیاس نمودن بهشت با آلودهترین فضاهای دنیایی تا چه حد نادرست و دور از عقل و منطق بوده است؟
رابعاً: حورالعین با زن ف ا ح ش ه در این است که زن هرزه، چون در مسیر شریعت و خواست حقتعالی قدم برنمیدارد و خود را در اختیار دیگران قرار میدهد، لذا افعالش، بهشدت مورد سرزنش شرع و عقل قرار میگیرد. ولی حورالعین مطابق اراده و خواست خداوند، بهعنوان یکی از نعمتهای ناچیز بهشتی در اختیار کسانی قرار میگیرد که در دنیا، دین خود را حفظ نموده و در مسیر شریعت ثابتقدم بودهاند.
همانطور که نوشتهاید، زن ف ا ح ش ه ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻡ ﺑﻨﺪﻩ ﺧﺪﺍست، منتها از این نکته غافل ماندهاید که آن زن، برخلاف دستور و امر حقتعالی این کار را انجام میدهد و همین امر، نقطه تاریک و سیاه زندگی اوست. برخلاف حورالعین که مطابق دستور و اراده حقتعالی عمل میکند.
دقیقاً مانند یک دختری که مطابق شریعت، خود را در اختیار مرد قانونی خویش قرار میدهد؛ و لذا همانطور که قیاس نمودن کار آن دختر با زن ف ا ح ش ه، بدون هیچ پشتوانه و دلیل منطقی و عقلی است، قیاس نمودن حورالعین هم با زن ف ا ح ش ه، به همان نسبت، غلط و فاقد ارزش و قیاسی معالفارق و حاکی از عدم اعتقاد صادق هدایت به مبانی شریعت و دین هست.
در مورد حوریان بهشتی باید گفت که اصولا حور العین از نعمتهای بهشتی است که خداوند در قرآن به عنوان پاداش اهل بهشت مقرر کرده (1) و به برخی از ویژگیهای آن اشاره کرده است، اما اینکه حقیقت حور العین چه بوده و اساساً چه تفاوتهای ماهوی با همسران دنیوی دارد، از دائره فهم ما خارج می باشد .
البته لازم به ذکر است بر اساس دیدگاه برخی محققان حوریان بهشتی تنها منظور زنان بهشتی نیستند بلکه حورالعین وصف همسران بهشتی است. چه همسر مومنان مرد بهشتی و چه شوهر مومنان زن که اهل بهشت شده اند .چون واژه "حور العین" اعم از زن و مرد است.
در واقع واژه "حور" جمع حوراء است که به معنای زن سیاه چشم و هم جمع احور است که به معنای مرد سیاه چشم است. همچنین واژه "عِین" جمع اعین است که به معنای مرد درشت چشم است و هم جمع عُیناء است که به معنای زن درشت چشم می باشد.(2) بنابراین، حور العین به عنوان همسران بهشتی برای انسان اعم از مردان و زنان اهل بهشت است.
در نتیجه نعمت همسران زیبا و در اوج کمال یکی ازبهترین نعمت های بهشتی است برای کسی که در دنیا به تکالیف و مسئولیت های خود عمل نموده و توانسته خود را به درجه ای از کمال برساند که لایق بهشت و نعمات آن گردد ؛ از این حیث هیچ فرقی بین همسران زیباروی و نیکو سیرت بهشتی با سایر نعمت های بهشتی نیست همان گونه که ممکن است فردی بر اثر خدمات مثبت و تلاش های ارزنده دنیایی مستحق دریافت پاداش های بزرگی شود؛ آیا منطقی می دانید که پاداش چنین فرد که مثلا جایزه نوبل را برده و به رفاه و ثروت بسیار رسیده با ثروت هنگفت و زندگی اشرافی یک عضو ارشد مافیا یا مرد شماره یک باند قاچاق اسلحه و انسان مقایسه کنید؟
در این دنیا هم ممکن است کسی با پول بی حساب و موقعیت های اجتماعی با زیباترین زنان فاحشه رابطه جنسی برقرار کند که زشتی و پلیدی این عمل بر احدی پوشیده نیست، اما ممکن است کسی با تلاش و کوشش و رسیدن به مقامات بالای علمی و اجتماعی لیاقت همسری زیباترین و عفیف ترین دختران را پیدا کند که این امر از نگاه هر انسانی مطلوب و حتی مقدس تلقی می گردد؛ تفاوت این دو همان تفاوت رابطه با ف ا ح ش ه ها و حوریان بهشتی است.
التبه لازم به ذکر است که توصیفی که قرآن از فضای بهشت و حوریان بهشتی دارد کاملا با تصویر ذهنی شما متفاوت است و آنچه از همسری با همسران بهشتی در آن عالم محقق می شود چه بسا لذاتی به مراتب عمیق تر و عظیم تر از ارتباطات جنسی عادی دنیایی باشد، اما در همین حوزه و در خصوص روابط همسری نیز سختار ان عالم در عین وسعت و عظمت و شکوهی که دارد، آلوده به دوری از حریم ها و بی عفتی هایی که فطرت انسان نمی پسندد نیست.
خداوند در مورد حوریان بهشتی می فرماید: « فیهِنَّ قاصِراتُ الطَّرْفِ لَمْ یَطْمِثْهُنَّ إِنْسٌ قَبْلَهُمْ وَ لا جَان (3) در باغهای بهشتی، زنانی هستند که جز به همسران خود چشم نمیدوزند و عشق نمیورزند و پیش از آن، هیچ انسان و جنّی با آنان تماس نگرفته است.» از این آیات روشن می شود که این زنان دوشیزه و پاکند و شیفته و دلداده همسران خودند و طمع نگاه و لذّتجویی از هیچ مرد دیگری را ندارند و حتی به هیچ مرد دیگری نگاه و توجه ندارند .
در جای دیگر فضای حریم ها و رعایت امور فطری و انسانی در رابطه با همسران را در این قالب معرفی می کند که: « حُورٌ مَقْصُوراتٌ فِی الْخِیام (4) حوریانى که در خیمه هاى بهشتى مستورند ». که نشان می دهد این همسران تا چه حد در حریم بی نهایت بهشت یک مومن قرار دارند و تشبیه این همسران پاک با زنان هرجایی بی معناست و تشبیه بهشت بیکران و در عین حا عفیف الهی با آلوده ترین فضاهای دنیایی تا چه حد نادرست است.
همه این نعمت ها پاداشی است که خداوند برای اهل بهشت در نظر می گیرد و ایشان در اوج بهره مندی از این نعمت های الهی او را سپاس می گویند و اوج لطف و رحمت خداوند را در این ساختار با اعماق وجود دریافته می گویند : « وَ قالُوا الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذی أَذْهَبَ عَنَّا الْحَزَنَ إِنَّ رَبَّنا لَغَفُورٌ شَکُورٌ (5) آنها مىگویند: «حمد (و ستایش) براى خداوندى است که اندوه را از ما برطرف ساخت پروردگار ما آمرزنده و سپاسگزار است! »
پی نوشت ها:
1. واقعه (56)، 22 ـ 23. 2 . ر.ک: ناصر مکارم، پیام قرآن، نشر دار الکتب الاسلامیه، تهران 1377ش، ج 6، ص 261.
3 . الرحمن(55)آیه 56. 4. همان آیه 72 . 5. فاطر (35) آیه 34.
...................................................................
متن اصلی :
الف.آنهایی که ما را از دوستی با جنس مخالف، با آتش جهنم میهراسانند...نمازشان را به امید همخوابی با حوریان بهشت میخوانند... #شاملو />
ب.ﺟﺮﻡ ﺟﻬﻨﻤﯿﺎﻥ ﺳ ک ﺲ ﻭ ﻣﺸﺮﻭﺏ ﺑﻮﺩ ﻭ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﺑﻬﺸﺘﯿﺎﻥ ﺳ ک ﺲ ﻭ ﻣﺸﺮﻭﺏ ﺁﯾﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺳﺎﺩﮔﯽ ﻣﺎ ﻣﯿﺨﻨﺪﻧﺪ...ﺗﻮ ﻣﯽ ﻓﻬﻤﯽ؟ ﻣﻦ ﻧﻤﯽ ﻓﻬﻤﻢ !!! ﻓﺮﻕ ﺣﻮﺭﯼ ﺑﺎ ﻓ ﺎ ح ﺸ ﻪ ﭼﻴﺴﺖ ؟ ﻳﮑﯽ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻡ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﻳﮕﺮﯼ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻡ ﺑﻨﺪﻩ ﯼ ﺧﺪﺍ ... ﺧﺪﺍﻳﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﭘﻴﺮﻭﺍﻧﺶ ﺣﻮﺭﯼ ﺭﺷﻮﻩ ﻣﻴﺪﻫﺪ ﻭ ﺑﻬﺸﺘﯽ ﮐﻪ ﻓ ﺎ ح ﺸ ﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﺍﺳﺖ ! ﮐﺪﺍﻡ ﯾﮏ ﺑﯿﮕﻨﺎﻫﻨﺪ؟ ﻓ ﺎ ح ﺸ ﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺳﺮ ﻧﺎﭼﺎﺭﯼ ﺍﯾﻨﮕﻮﻧﻪ ﺷﮑﻤﺶ ﺭﺍ ﺳﯿﺮ ﻣﯿﮑﻨﺪ ؛ ﯾﺎ ﺣﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﻟﺬﺕ ﺗﻨﺶ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﮐﺎﺭﻫﺎﯼ ﺧﻮﺏ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺍﺳﺖ؟ ﺗﻮ ﻣﯿﺪﺍﻧﯽ ؟ ﻣﻦ ﻧﻤﯿﺪﺍﻧﻢ !!!!... #صادق هدایت