11 محور اصلی از صحبت های رهبری در عید مبعث 99:

1- غرب هیچگاه نه به آزادی عمل کرده و نه به عدالت اجتماعی؛ در حالی که اسلام هم گفته و هم به آن اشاره کرده است. دستور پیغمبر در قرآن کریم مبنی بر اجرای عدالت وجود دارد.
2-اصل بعثت همه انبیا و ارسال کتب، قسط اجتماعی و اقتصادی است. بیان حضرت امیرالمومنین (ع) درباره آزادی هزار سال قبل و پیش از بیان غربی‌ها وجود داشته است.
3- معجزه انقلاب اسلامی و تحقق این نظام به برکت حرکت عظیم امام خمینی (ره) بود.
4- اگر امروز صادقانه عمل کرده و تنبلی نکرده و کوته‌بینی و ساده‌نگری نکنیم می‌توانیم ایران را به همان قله ابتدای حکومت اسلامی در زمان پیغمبر برسانیم، که البته این هدف اولیه و کوتاه مدت است، ولی هدف دور ما رساندن ایران به تمدن نوین اسلامی است.
5- نباید تعجب کنیم از دشمنی ها. ما دشمن زیاد داریم تعجب نباید کرد. دشمنان جنّی و انسی وجود دارند و این‌ها به هم کمک هم می‌کنند و سیستم‌های اطلاعاتی خیلی از کشور‌ها علیه ما با هم همکاری می‌کنند.
6- امروز خبیث‌ترین دشمن ما و جمهوری اسلامی آمریکا است. ما دشمن، کم نداریم، اما از همه خبیث‌تر و عنودتر آمریکا است.
7- بنده با قاطعیت عرض می‌کنم ملت ایران ملت صبوری است، ما مسئولان گاهی بی صبری کردیم، اما ملت ایران کاملا در این ۴۰ سال صبور بودند. بعضی از روشنفکرنما‌های ما هم بی صبری کردند و به مرز همراهی و همکاری با دشمن هم رساندند.
8- امروز حفظ جمعیت جوان کشور یکی از نقاط قوت است. کشور ما جوان است و اگر چنانچه موالد تولید نباشد چند سال دیگر نسل جوان کمیاب خواهد شد و کشوری که جوان در آن کم است پیشرفت در آن کم است.
9- جهش تولیدی که هم امسال مطرح کردم از ابزار‌های قدرت است. جهش تولید الزاماتی دارد. این به این احتیاج دارد که تمام دستگاه‌های ذی ربط کار خود را انجام دهند.
10- آمریکایی‌ها تا الان چندبار گفتند حاضریم از لحاظ دارو و درمان به شما کمک کنیم. این جزء حرف‌های بسیار عجیب است. اولاً خود شما دچار کمبود هستید؛ دچار کمبود‌های شدید هم در ابزار‌های پیشگیری و هم چار کمبود در دارو و درمان. اگر چیزی دارید و دستتان باز است صرف خودتان کنید.
11- شما متهم هستید که این ویروس را خودتان تولید کردید من نمی‌دانم این چقدر حقیقی است، اما با وجود این شرایط کدام کشور عاقلی به شما اعتماد می‌کند؟.