محمّد طیّار گوید: 

 

 

وارد مدینه شدم و منزلی می‏طلبیدم تا اجاره کنم، 

به خانه‏ای وارد شدم که دارای دو اطاق بود و دری میان آن دو قرار داشت 

و در یکی از آنها زنی زندگی می‏کرد آن زن به من گفت: این اطاق را اجاره کن، 

گفتم: این دو اطاق به هم راه دارد و من جوان هستم تو نیز جوانی و صلاح نیست، 

گفت: تو اجاره کن من در را می‏بندم، من پذیرفتم و متاعم را به آنجا بردم، 

و بدو گفتم: در را ببند، گفت: از اینجا نسیم می‏آید بگذار باز باشد، 

گفتم: من و تو هر دو جوان هستیم در را ببند، 

گفت: تو در اطاقت بنشین و من در اطاق خود، 

نزد تو نمی‏آیم و به تو نزدیک نمی‏شوم 

و از بستن در سر باز زد، 

من خدمت امام صادق علیه السّلام رسیدم و ماجرا را عرض کردم 

و پرسیدم می‏توانم آنجا بمانم؟ 

فرمود: 

فَقَالَ تَحَوَّلْ مِنْهُ فَإِنَّ الرَّجُلَ وَ الْمَرْأَةَ إِذَا خُلِّیَا فِی بَیْتٍ کَانَ ثَالِثُهُمَا الشَّیْطَانَ.

از آنجا به جای دیگر برو زیرا هیچ مرد و زنی در مکانی خلوت نکنند مگر آنکه شیطان سومی آنها باشد.

.

من لایحضره الفقیه ج 3 ص 252

 

نکته:

این خلوت می تواند در فضای واقعی یا فضای مجازی باشد.