بررسی موضوعات مهم و شبهات پرتکرار جوانان

۲۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

آیا امامت ارثى است؟

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱
حسین عبداللهی

پاسخ به شبهات عاشورا و عزاداری

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۱
حسین عبداللهی

چرا در زیارت‌عاشورا این همه لعن وجود دارد؟

چرا در زیارت‌عاشورا این همه لعن وجود دارد؟

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱
حسین عبداللهی

چرا به امام حسین ـ علیه السّلام ـ ثار الله می‌گویند

پرسش :

 چرا به امام حسین ـ علیه السّلام ـ ثار الله می‌گویند و چه کسی این لقب را به ایشان داده است؟

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱
حسین عبداللهی

بشارت به آمدن ماه ربیع خرافه است!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱
حسین عبداللهی

چرا اسلام بردگی را تأیید می کند و در زمانی که آمد با آن مبارزه نکرد !؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱
حسین عبداللهی

آیاباعدالت خداوندسازگار است که بخاطرخطای حضرت آدم تمام نسل اوبامحرومیت ازبهشت مجازات شوند؟

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱
حسین عبداللهی

چرا شیعیان ، همانند اهل تسنن نمازهایشان را در پنج وقت نمی‌خوانند ؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱
حسین عبداللهی

بررسی نقش حیوانات در قران

بررسی نقش حیوانات در قران.1

 

 

بررسی نقش حیوانات در قران.2

 

بررسی نقش حیوانات در قران.3

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱
حسین عبداللهی

چرا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) نمیاد؟مشکل از کجاست؟

 

ادامه مطلب...

۶ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱
حسین عبداللهی

صادق هدایت = کاذب ضلالت

صادق هدایت کیست ؟ اشنایی با افکار باطل و گمراه کننده و شخصیت او.

ادامه مطلب ...

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱
حسین عبداللهی

شبهات وهابیت

شبهات وهابیت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۲
حسین عبداللهی

شبهه وجود انسان های قبل از آدم (ع)

شبهه وجود انسان های قبل از آدم (ع)

شبهه و جواب ...

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عبداللهی

ازدواج فرزندان آدم و حوا

پرسش:

سوالی برایم پیش آمده در مورد حرمت ازدواج خواهر و برادر. در یکی از نشریات در مورد ازدواج فرزندان حضرت آدم پاسخی داده شده بود که به نظر من جای بحث دارد. اول این که آیا حلال و حرام خدا از ابتدا حلال یا حرام بوده یا نه؟ دوم این که در این بحث، از حرام و حلال تکوینی و تشریعی، یاد شده است. آیا عنوان کردن این موضوع توجیه برخی سوال های بی پاسخ نیست. در روایتی از امام صادق هست که پیامبر عظیم الشأن اسلام، این مساله را رد کرده اند. خواهشمند است شبهه پیش آمده برای اینجانب را رفع کنید؟

ادامه مطلب ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱
حسین عبداللهی

چت و پیامک

چت و پیامک

سلام حاج اقا
چت کردن اشکالی داره ؟
پیامک دادن فقط پیامک دادن چطور حرام که نیست ؟
خب من چت می کنم طوریمم نمیشه
که بگی شهوتی شدم و اینا
.
.
سلام

1. انسان موجودی کمال جوست و هیچ وقت به کم اکتفا نمی کنه
2. رابطه بین دو جنس مخالف حتی اگه با چت یا پیامک شروع شده باشه
وابستگی عاطفی ایجاد می کنه
3. و می تونه مشکلات زیادی رو ایجاد کنه

4. همه مراجع تقلید هم می گن :
گفتگو با نامحرم چه مستقیم و چه غیر مستقیم 
اگر با قصد لذت و همراه با ترس افتادن در حرام باشد
اشکال دارد.
(رساله دانشجویی ص 227)
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱
حسین عبداللهی

خون خوردن

خون خوار

چرا خوردن خون حرومه
این کسایی که شیطون پرست و اینا هستند خون می خورن
خب تو اون کشورای دیگه خون گازدار می فروشن
چرا نمی شه خورد ؟
.
 
 
خون خوردن دو تا اثر داره
1. جسمی
خون ماده آماده ایه برا پرورش انواع میکروبها
همه میکروب هایی که به بدن وارد میشن به خون حمله می کنن
مخصوصا وقتی خون از جریان می افته و می میره 
گلبولای سفید از بین میرن و میکروبا به سرعت زیاد میشن
خون وقتی از جریان می افته آلوده ترین جای بدنه 
 
2. روحی و روانی
تو علم غذا شناسی می گن غذاها تو اخلاق آدم تاثیر داره
از قدیمم می گفتن خون خواری قساوت و سنگدلی میاره
 
روایت هم داریم :
آنها که خون می خورند آنچنان سنگدل می شوند که ممکن است
دست به قتل پدر و مادر و فرزند خود بزنند.
 
وسائل الشیعه ج 16 ص 310
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱
حسین عبداللهی

چرا حضرت علی(ع) زنان را ناقص العقل می خواند؟

این روایت باید در پنج محور کلی مورد بررسی قرار گیرد:
اول: عرضه روایت به قران کریم؛
دوم: بررسی اسناد روایت؛
سوم: بررسی شان صدور و فضای تاریخی این روایت؛
چهارم: بررسی سیره عملی حضرت امیر (ع) در برخورد با زنان؛
پنجم: بررسی متن روایت.

ادامه مطلب ... 

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۱
حسین عبداللهی

پاسخ به شبهات سید حسن آقامیری

اصلا نگران نباشید، همه انسانها به بهشت می روند/آقامیری :عذاب قیامت تهمتی ناروا به خداوند است!
فیلم هایی که به غلط دست به دست می شوند؛

اصلا نگران نباشید، همه انسانها به بهشت می روند/آقامیری :عذاب قیامت تهمتی ناروا به خداوند است!

تبلیغ دین، بیش از هر چیز نیازمند فهم صحیح دین است. اگر تبلیغ بر اساس برداشتهای خطا و یا التقاطی از دین بنا نهاده شود؛ نه تنها موجب رشد دین نخواهد شد بلکه بیشترین ضربه را به دین وارد خواهد کرد.
 
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱
حسین عبداللهی

چگونه فرزند خود را با ایمان تربیت کنیم؟

چگونه فرزند خود را با ایمان تربیت کنیم؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱
حسین عبداللهی

اسلام ایرانی ها

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱
حسین عبداللهی

ازدواج موقت و شبهات مربوط به آن

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱
حسین عبداللهی

با خاک یکسان می کند

سید علی خامنه ای :

رژیم غاصب صهیونیستی در حد و اندازه ای نیست که در صف دشمنان ملت ایران به حساب بیاید . اگر غلطی از آنها سر بزند ، جمهوری اسلامی ایران ، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد .

ویدئو 1 آپارات ...

 

ویدئو 2 آپارات ...

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱
حسین عبداللهی

انتقاد یا تخریب

به این مطلب دقت کنید

به نظرتون این نوشته انتقاد رو منتقل می کنه یا تخریب می کنه ؟!!!!

منکر ایرادات عزاداری نیستیم اما نوع گفتار خیلی مهمه و تاثیر گذار.

.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱
حسین عبداللهی

آیا علم خدا به سرنوشت ما، با اختیار ما منافاتی دارد؟

 

فرض کنید که بنده می دانم اگر شما نفت بر روی فرش بریزید و به آن کبریت بکشید، فرش می سوزد. آیا در این جا علم من، شما را مجبور کرده است که فرش را آتش بزنید؟ تاثیر علم خدای تعالی در عمل ما نیز چنین است.
یا فرض کنید معلم در اوائل سال تحصیلی می فهمد که فلان شاگرد، با نمرات عالی قبول می شود و فلان شاگرد، در درس ها نمره قبولی نمی گیرد. آیا این علم سبب شده است که یکی نمرات خوب کسی کند و دیگری مردود شود؟

خدا می داند که ما اگر با اراده خود از خانه بیرون برویم و در کوچه به سمت چپ برویم به بازار می رسیم یا اگر به سمت راست برویم به مدرسه می رویم اما اختیار ما نفی نمی شود.

خدای تعالی ما را در سرنوشت خودمان موثر کرده و اجازه داده است که هر راهی را مایلیم، انتخاب کنیم:
إِنَّا هَدَیْناهُ السَّبیلَ إِمَّا شاکِراً وَ إِمَّا کَفُور؛[انسان/۳] راه را به او نشان داده‌‏ایم. یا سپاسگزار باشد یا ناسپاس.

و با علم حضوری و وجدانی نیز درک می کنیم که هر راهی بخواهیم، می توانیم برویم. مولوی در دفتر پنجم مثنوی به زیبایی فرموده:
 

این که فردا این کنم یا آن کنم *** این دلیل اختیار است اى صنم‏
و آن پشیمانى که خوردى ز آن بدى *** ز اختیار خویش گشتى مهتدى‏
جمله قرآن امر و نهى است و وعید ***  امر کردن سنگ مرمر را که دید

مساله اختیار از دسته مسائل سهل ممتنع است. هر کس با اندک درک و فهمی می تواند دریابد که کاملا مختار است و سرنوشتش به دست خودش سپرده شده است. به همین دلیل حتی کودک هم دست خود را از شی داغ به سرعت کنار می کشد.
 اما درک مسائل مرتبط بسیار با اختیار، برای عده ای سنگین است و توانایی هضم و فهم کامل آن را ندارند. و بهتر است کسانی که توانایی تحلیل کافی ندارند، به همان علم وجدانی خود اکتفا کنند و خود را وارد مسائلی نکنند که توانایی هضمش را نیافته اند. به همین دلیل است که ائمه بعضی را از ورود در مسائل مرتبط به جبر و اختیار نهی کرده اند:
قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ ع وَ قَدْ سُئِلَ عَنِ الْقَدَرِ فَقَالَ طَرِیقٌ مُظْلِمٌ فَلَا تَسْلُکُوهُ وَ بَحْرٌ عَمِیقٌ فَلَا تَلِجُوهُ وَ سِرُّ اللَّهِ فَلَا تَتَکَلَّفُوه‏؛ [بحار الأنوار، ج‏۱ص۲۱۰] راه تاریکى است در آن قدم نزنید و دریاى ژرفى است در آن داخل نشوید و راز خدائیست براى فهم آن خود را بزحمت نیفکنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱
حسین عبداللهی

حجاب مردان

چرا حجاب بر مرد واجب نشده است؟

1007.jpgدر مورد مردان نیز این گونه نیست که بتوانند با هر نوع لباسى از خانه بیرون آیند و نوع پوشش آنها به هر صورتى جایز باشد؛ بلکه مردان نیز در این جهت، با محدودیت‌هاى خاص خود نسبت به پوشش، روبه‌رو هستند؛ اما محدوده پوشش آنان، به جهت‌حضور بیشتر در اجتماع و کارهاى سخت و به جهت این‌که زن، مظهر جمال و زیبایى و مرد، موتورمحرکه اقتصاد در جامعه است، با زنان متفاوت است.
علاوه بر این، همان‌طور که شهید مطهرى فرمود، میل به خودنمایى و خودآرایى، مخصوص زنان است و از نظر تصاحب قلب‌ها و دل‌ها، مرد، شکار است و زن، شکارچى؛ همچنان که از نظر تصاحب جسم و تن، زن، شکار است و مرد، شکارچى. این زن است که به حکم طبیعت خاص خود، مى‌خواهد دلبرى کند و مرد را دل‌باخته و در دام علاقه خود، اسیر سازد.
در عین حال، اسلام براى مردان نیز پوششى در حد معقول قرار داده است و مردان نیز آزادى بى‌حد و حصر، در پوشش ندارند. از طرف دیگر، اسلام آنها را بر حفظ نگاه از نامحرم و کنترل شهوت در نگاه، تکلیف کرده است و کنترل نگاه براى مردان، نسبت به زنان، سخت‌تر است. براى توضیح بیشتر، ذکر چند نکته زیر، ضرورى است :
1. بسیارى از فقها فرموده‌اند که زن نباید به بدن لخت مرد نامحرم
(به جز سر و صورت و گردن) نگاه کند و این حکم، دلیل قطعى دارد که در جاى خود بیان شده است.
2. ممکن است نگاه زن به بدن مرد نامحرم، حرام باشد؛ ولى پوشش آن از سوى مرد واجب نباشد؛ همان گونه که نگاه مرد به صورت و دست‌هاى زن از روى شهوت، حرام است؛ ولى پوشش آن از سوى زن، واجب نیست.
اکنون این پرسش پیش مى‌آید که اگر مردى با این وضعیت بیرون آید و بداند که زنان از روى عمد و لذت، به بدنش نگاه مى‌کنند، آیا از نظر شرعى مرتکب گناه شده است؟ برخى فتوا به حرمت داده و مردان را از این عمل نهى کرده‌اند.
اصلى‌ترین مستند و مبناى این حکم، قاعده فقهى «اعانه بر اثم» است که در فقه، کاربرد فراوانى دارد. معناى این قاعده، آن است که هر کس زمینه تحقق و پیاده شدن گناه را براى دیگرى فراهم سازد، خود نیز مانند انجام دهنده آن، گناهکار است. برخى فقها نیز معتقدند که دلیل و قاعده فقهى، «تعاون بر اثم» است و نه «اعانه بر اثم».
آنان مى‌گویند: اگر مرد با لباس آستین کوتاه بیرون آید، به قصد این‌که زنان به آنها نگاه کنند، شریک گناه گردیده، قاعده فقهى درباره آن‌ها پیاده مى‌شود؛ اما اگر به این انگیزه نباشد، اشکالى ندارد.
به هر صورت، براى مرد مؤمن، سزاوار نیست که با لباس نامناسب در اجتماع حاضر شود و در مواردى که مفاسد خاصى بر آن مترتب شود، به فتواى فقها، حرام مى‌باشد؛ اما توصیه مى‌شود که در جزئیات مسئله، به رساله مرجع تقلید خود مراجعه کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱
حسین عبداللهی

خدا با همه محرم است؟!

با توجه به این که خدا با همه محرم است، فلسفه حجاب در نماز چیست؟

Zan04_0.jpg
1. نماز داراى آثار و فواید فراوانى است. یکى از آنها، نهادینه کردن ارزش‏ها و تمرین پیوسته پاکى‏هاست. یاد خدا، بزرگ‏ترین ارزش است و نمازهاى پنج‏گانه، این ارزش را در قلوب همگان نهادینه مى‏کند.
حفظ حجاب و پوشش اسلامى براى زنان نیز یک ارزش گران‏بها و تعیین کننده است. خداوند متعال، تمرین و یادآورى پیوسته آن را براى زنان، در نماز، واجب کرده است؛ تا همواره بر حفظ آن پایدار باشند.
2. وجود پوششى یک‏پارچه براى تمام بدن و داشتن پوششى مخصوص براى نماز، توجه و حضور قلب انسان را بیشتر مى‏کند و از پراکندگى خاطر مى‏کاهد و ارزش نماز را صد چندان مى‏کند.
3. داشتن پوشش کامل در پیش‏گاه خداوند، نوعى ادب و احترام به ساحت قدس ربوبى است. از این‏رو، براى مرد نیز در بر داشتن عبا و پوشاندن سر در نماز، مستحب است و همین ادب حضور در پیشگاه الهى، زمینه‏ساز حضور معنوى و بار یافتن به محضر حق مى‏شود.
4. حکم پوشش در نماز، با حفظ حجاب در برابر نامحرم، تفاوت‏هایى دارد و با آن، قابل مقایسه نیست؛ به عنوان مثال، پوشاندن روى پا در برابر نامحرم، واجب است؛ ولى در نماز- بدون حضور نامحرم- واجب نیست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱
حسین عبداللهی