#شبهات_محرم 👇

 🔻( شبهه اول )🔰

👈 " مگر شما اعتقاد و باور ندارید امام حسین الان در جایی بنام بهشت مشغول خوش گذرونی و عیش و نوش هست؟؟!! و برعکس مگر باور و یقین ندارید که قاتلین حسین در جهنم مشغول کباب شدن و عذاب کشیدن هستند؟؟!!
از سوی دیگر مگر باور و و یقین ندارید که در قیامت حسین و خاندانش قرار است انتقام خودشون رو از یزید و شمر و اینها بگیرند تا اینجا درست؟ پس این همه گریه و زاری و بر سرو سینه زدن و کارناوال عزا به راه انداختن و مزاحم آسایش مردم شدن برای چه هست؟؟؟؟؟
آیا انسان برای اینکه عزیزش در رفاه و آسایش بهشتی هست گریه میکنه؟؟؟!!! تا به حال شده با خودتون منطقی فکر کنید ؟؟؟ ...

.......................................................................
✅ #پاسخ 👇

1️⃣ همه ساله با شروع ماه محرم و ایام عزاداری عمومی توسط مسلمانان بویژه شیعیان هجمه گسترده ای از شبهات و شایعات علیه عزاداری سرور و سالار شهیدان شدت می گیرد ، چرا که از این عزاداری ها ، و کاشته شدن بذر معرفت و آزادگی در دل های شیعیان بویژه جوانان بیم دارند و این خود گواه بر حقانیت دین اسلام دارد ، در عصری که کافر و مشرک و … دم از آزادی زده و با جنایت های وحشتناک و نسل کشی ها دم از دموکراسی می زنند وقتی در کشورهایی مانند ایران نمی توانند بر آنها سلطه نظامی یابند می کوشند تا با درگیر کردن مردم با خود و ایجاد شک و شبهه در اعتقاداتشان بر آنها سلطه یافته آنهم نه سلطه بر کشورشان (سلطه جغرافیایی) بلکه سلطه بر افکارشان که بسیار خطرناک تر است.

2️⃣ در اینجا چند سوال مطرح میشود:

🔹 آیا هر کس که عزاداری می کند و یادی از گذشتگانش می کند برای این است که او بهشتی است یا جهنمی؟!
🔹آیا شیعیان عزاداری می کنند تا مبادا دشمنان امام حسین علیه السلام به بهشت بروند؟!

👈🏽 در جواب دو پرسش بالا باید گفت؛ از بدیهیات عقلی آن است که انسان در سوگ عزیزانش، به حزن و اندوه می نشیند و در فراق آنان، گریان و نالان می شود. حال هر چه مقام و عظمت شخصیت از دست رفته والاتر باشد، شیوه های بیان این سوگ مندی بیشتر و پررنگ تر می شود و صورتی عقلانی پیدا می کند.
شهادت شهید برای آنها که از دستش داده اند، و از برکت وجودش در همان عصر و آینده محروم شدند، تأثر انگیز است. بخشی از این گریه بر خود ماست! و وجه غمبار عاشورا کشتن امام توسط امت است.

3️⃣ افزون بر این مطلب باید بیان کرد که برگزاری مراسم بمنظور بزرگداشت واقعه کربلا دو جهات دیگر هم دارد:
▪️حبّ به خاندان پیامبر اکرم (ص)
که در آموزه‌های اسلامی دوستی خاندان پیامبر(ص) جایگاه ویژه‌ای دارد، تا جایی که قرآن آن را مزد رسالت معرفی کرده است «قل لا أسئلکم علیه اجراً الاً المودة فی القربی» (سوره شوری / 23 ) و مصیبت های وارده بر آنان که هر انسانی را متأثر و اندوهگین می سازد.
▪️برپاداشتن درس های عاشورا.
 اعم از آزادگی ، ایستادگی ، وفاداری ، صبر ، تولی و تبری و … است ، و انبیاء و امامان نیز آمدند و تمام وجود خود را صرف کردند تا همین درس ها را به مردم بیآموزند و آن حقایق را در بین مردم زنده نگه دارند و آنها را نجات دهند.

4️⃣ همین درس های عاشوراست که نتیجه اش این میشود که در 8 سال دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن نیفتاد و امروز نیز با تمام نا امنی ها در منطقه خاورمیانه و بخشی از اروپا در کمال امنیت به سر میبریم و این باعث عصبانیت دشمن است و او را وادار می کند تا این چنین به عاشورا و محرم حمله کند.

5️⃣مغالطه این متن، نمایش تک بعدی عاشوراست! عاشورا همزمان ابعاد مختلف زیبا و غمباری دارد:
▫️شهادت، عالیترین حد کمال است که شادمانی می طلبد، اما از جنبه های دیگر این واقعه بزرگ نیز نباید غافل شد!
▫️چهره غمبار عاشورا پاس نداشتن حرمت امام توسط امت است، آنهم با ناجوانمردانه ترین نوع برخورد نسبت به محبوب‏ترین خلق و شریف‏ترین انسان‏ها و خاندان و یارانش!
▫️ شهادت شهید برای آنها که از دستش داده اند، و از برکت وجودش در همان عصر و آینده محروم شدند، تأثر انگیز است. بخشی از این گریه بر خود ماست!
▫️عزاداری و نفرین قاتلان امام حسین(ع) ادای تکلیف تولی و تبری است. دوستی پیامبر و خاندانش و دشمنی با دشمنانشان از فروع دین و تکالیف شیعه می باشد.

▫️ نه تنها آیاتی از قرآن به عزاداری پرداخته، بلکه پیامبر اسلام(ص) و ائمه(ع) نیز بر اقامه عزای امام حسین(ع) توصیه و تاکید داشته اند!

▫️ عزاداری امام حسین برکات و آثار متعددی از آمرزش گناهان تا بقای اسلام دارد. محروم کردن شیعیان از این برکات، انگیزه شبهه افکنان از انتشار چنین متنهایی است!