*"من رئیسم"* 

 *من رئیس بانک هستم.* 
حقوق صد میلیونی می‌گیرم تا نظامی طراحی کنم که تو برای ۱۰ میلیون وام ۱۰۰ بار بیایی و بروی. 

 *من رئیس بیمه هستم .* 
حقوق صد میلیونی می‌گیرم تا صدها داروی ضروری و گران‌نرخ را از فهرست بیمه حذف کنم. 

 *من رئیس امور بازنشستگان هستم.* 
 حقوق صد میلیونی می‌گیرم تا پرداخت چند میلیون پاداش بازنشستگان را صدها روز به تاخیر بیندازم. 

 *من رئیس امور استخدامی هستم.* 
 حقوق صد میلیونی می‌گیرم تا با ترفندهای گوناگون مانع استخدام جوانان متخصص شوم. 

 *من رئیس بیمه کارگران هستم.* 
 حقوق صد میلیونی می‌گیرم تا حق بیمه میلیون‌ها کارگر را در بازی‌های اداری گم‌وگور کنم. 

 *من رئیس خودروسازی هستم.* 
حقوق صد میلیونی می‌گیرم تا خودرو ۳۰-۵۰ میلیونی را به نرخ ۲۰۰-۳۰۰ میلیون به میلیون‌ها نفر قالب کنم. 

 *من رئیس رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها و تبلیغات هستم.* 
حقوق صد میلیونی می‌گیرم تا ده‌ها میلیون نفر را قانع کنم که می‌شود با حقوق یک میلیونی هم زندگی کرد. 

 *من رئیس اقتصاد هستم.* 
 حقوق صد میلیونی می‌گیرم تا برنامه‌هایی طراحی کنم که چند میلیون نفر همیشه هشت‌شان گرو نه‌شان باشد. 

 *من رئیس مسکن‌سازی انبوه هستم.* 
حقوق صد میلیونی می‌گیرم تا بدترین ساختمان را در بدترین منطقه با کمترین امکانات به بالاترین نرخ به صدها هزار نفر قالب کنم. 

 *من رئیس امور اداری هستم.* 
حقوق صد میلیونی می‌گیرم تا ترفندهایی بسازم که صدها هزار نفر برای ساده‌ترین کار اداری میلیون‌ها برگ کپی و مدرک بیاورند و صدها ساعت در راهروهای اداره‌ها سرگردان شوند. 

 *من رئیس محیط‌زیست و مراتع ملی هستم.* 

حقوق صد میلیونی می‌گیرم تا کوه‌ها و جنگل‌ها و مراتع به شهرک و کارخانه و ویلا بدل شوند. 

 *من رئیس بیمارستان هستم.* 
حقوق صد میلیونی می‌گیرم تا برای پرستاری از بیمار به جای استخدام پرستار متخصص، همراهان بیمار را وادار به‌کار کنم. 

 *من رئیس کنکور بازی و آزمون‌سازی هستم.*
 حقوق صد میلیونی می‌گیرم تا میلیون‌ها جوان را سرگرم تست و رتبه و کارنامه کنم و گردش مالی نجومی تجارت کنکور را رونق ببخشم. 

 *من رئیس ورزش هستم.* 
 حقوق صد میلیونی می‌گیرم تا میلیاردها تومان بودجه دولتی ورزش به جیب دلال‌ها و کارچاق‌کن‌ها برود. 

 *من رئیس داروی مملکت هستم.* 
 حقوق صد میلیونی می‌گیرم تا داروخانه‌دار به تو بگوید دارو نداریم و برو از دلال دارو بخر. 

 *من رئیس دانشگاه‌های مملکت هستم.* 
حقوق صد میلیونی می‌گیرم تا دانشجو و استاد، مقاله و پایان‌نامه خرید و فروش کنند. 

 *من رئیس مادرزاد هستم.* 
حقوق صد میلیونی می‌گیرم تا بگویم که برای ادای تکلیف و شوق خدمت به ارزش‌های انقلاب، رئیس شده‌ام و فرزندان من و تمام بستگان سببی و نسبی من هم برای ادای تکلیف (حتی پیش از رسیدن به سن تکلیف) رئیس خواهند بود. فرزندان مردم هم درحال‌حاضر بیکار بچرخند و صبر کنند تا از این شرایط خطیر و برهه حساس بگذریم، بعد بیایند در آزمون‌های استخدامی ثبت‌نام کنند ببینیم تقدیرشان چیست؟

✍️دکتر اسماعیل امینی / شاعر، طنزپرداز و مدرس ادبیات
منبع: روزنامه همشهری
صفحه ۴ ، شماره ۱۰۸۵

💯🌻💯