میزان دروغ‌هایی که کورش‌پرستان پیرو حقوق بشر و زرتشتی‌زدگان پیرو راه راستی گفته‌اند و می‌گویند، بیش از آنست که مجدداً نیاز به آوردن نمونه باشد و تاکنون در باره برخی از آنها سخن گفته‌ایم. اما سؤال اینجاست که اصولاً چه نیازی به این حجم از دروغ وجود داشته و چرا آنان تا این اندازه دروغ می‌بافند و تاریخ را جعل می‌کنند؟ یکی از پاسخ‌های این پرسش، ساده و کوتاه است: چون دستشان از اسناد و منابع تاریخی خالی است. چون هنگامی که اولین دروغ‌هایشان فاش شد، بجای آنکه متنبه شوند و روش شرافتنمدانه‌تر و بهتری از تحریف و تخریب و نابودی فرهنگ و هویت مردم را در پیش گیرند، برای جبران آن دروغ‌های برملا شده، دست به ساختن و بافتن دروغ‌های تاریخی تازه یازیدند. دروغ‌هایی که بصورت تصاعدی و انگل‌وار به اندازه‌ای فراوان شده و رشد کرده که چونان ریسمانی سفت و سخت و چونان تارهای در هم تنیده بر دست و پای خودشان بسته شده و اینک در نهایت استیصال و درماندگی چاره‌ای ندارند جز آنکه پاسخ هر منتقد منصف و واقع‌گرا و متکی به منابع را با چماق‌کشی و هرزه‌درایی بدهند. اما این نیز ریسمان سخت‌تر دیگری بر دست و پای آنان خواهد شد و نابودی دروغ را تسریع خواهد کرد. چنانکه امروزه چشم‌انداز امیدبخش آن از همه سو پیداست و نوید روزهایی را می‌دهد که مردمان این سرزمین ستم‌کشیده به دام سلطه‌گران و عنکبوت‌های استتار کرده و ماران خوش خط‌ و خال دیگری نیفتند.

البته باید یادآور شد که حساب کورش‌پرستان از اشخاص بعضاً خوش‌قلبی که طعمه و قربانی کورش‌پرستان هستند و مهملات آنان را از روی سادگی و ساده‌دلی باور می‌کنند، جداست.


 

و اما در ادامه ی صحبت های جناب 

۱- دشوارترین قدم، همان قدم اول است 
این در واقع یک اصطلاح معروف در زبان انگلیسی است به صورت:

 

The first step is always the hardest

۲-  دستانی که کمک می کنند پاکتر از دستهایی هستند که رو به آسمان دعا می کنند.

این جمله متعلق به رابرت جی اینگرسول سیاست مدار آمریکایی هست و اصل جمله عبارت است از :

 

The hands that help are holier than the lips that pray

۳- کار بزرگ وجود ندارد، به شرطی که آن را به کارهای کوچکتر تقسیم کنیم

این جمله متعلق به هنری فرد آمریکایی صاحب کارخانه خودرو سازی فرد می باشد. اصل این جمله هم به این شکل بوده :

 

 

Nothing is particularly hard if you divide it into small jobs

۴- اگر همان کاری را انجام دهید که همیشه انجام می دادید، همان نتیجه ای را می گیرید که همیشه می گرفتید
این جمله متعلق به آنتونی رابینز نویسنده ی معروف آمریکایی است. اصل جمله هم به صورت زیر بوده:

 

If you do what you've always done, you'll get what you've always gotten

 
و بسیاری جملات جعلی دیگر...

بله دوستان! و نتیجه ی این دروغ ها و توهمات انسان را به کجاها که نمی برد. عکس زیر یکی از قربانیان این توهمات را به تصویر کشیده است .