هنگامیکه هفته‌نامهٔ تایم مقاله ی توهین آمیز علی نژاد به احمدی نژاد و مردم ایران را با ذوق زدگی مقاله «’عیسی‘ در برابر احمدی‌نژاد» نام گذاشت کسی تردید هم نمی کرد که این خبرنگار متوسط که خود را "جوجه اردک زشت" نامیده بود ، روزی سر از شهر مه آلود لندن در آورد.
به گزارش خبرنگار سرویس زنان جهان، پس از پیروزی قاطع احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری و شکست اصلاح طلبان معصومه علی‌نژاد، خبرنگار نه چندان ویژه ای که همیشه دور و بر خاتمی بود در روزنامهٔ اعتماد ملی مقالهٔ توهین آمیزی علیه رئیس جمهور و مردم به نام «آواز دلفین‌ها» نوشت . 

این مقاله توهین آمیز منجر به عذر خواهی مهدی کروبی (مدیر مسئول روزنامه) شد. اما در همین شرایط که مردم منتظر عذر خواهی این  خبرنگار گستاخ و هتاک بودند، هفته‌نامهٔ تایم در یک جانبداری معنادار، در این باره مقاله‌ای به نام «’عیسی‘ در برابر احمدی‌نژاد» نوشت و از آن زمان معصومه علی نژاد که پیش از این خود را "جوجه اردک زشت " نامیده بود این لقب انگلیسی را روی هوا گرفت و خود را به زعم انگلیسی ها مسیح دانست. 

معصومه علی نژاد خبرنگاری را از سال 1378 با روزنامه همبستگی آغاز کرد. 

وی خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایلنا در مجلس ششم بود که به دلیل بی احترامی به قوانین و سرقت یکی از اسناد اداری از مجلس هفتم اخراج شد! 



علی نژاد پس از آن هر چند روز یک بار در ستون "دماسنج" روزنامه ی اعتماد ملی به نقد دولت می پرداخت. 

وی دو کتاب به نام های "تحصن"(گذر و نظری بر رویداد تحصن در ششمین مجلس شورای اسلامی) و "تاج خار" نوشته و با مساعدت دوستان دوم خردادی خود و نشر رسانش آن ها را به چاپ رسانده است. او حتی در میان همفکران خبرنگار خود بیشتر به یک فرصت طلب شناخته شده است تا یک خبرنگار در معنای واقعی آن. 



علی نژاد که مقداری هم توهم خبرنگار ویژه داشت، در تابستان ۱۳۸۸، مدتی را در ایالات متحدهٔ آمریکا به سر برد و تلاش کرد با باراک اوباما مصاحبه کند وی که خدمات بسیاری را توسط مقالات خود در نشریات اصلاح طلب به دوستان آمریکایی اش کرده بود هرگز تصور نمی کرد که او را مدتها سر بدوانند و نهایتا دست خالی برگردد. 

این رفتار توهین آمیز با یک دوست قدیمی از سوی یانکی ها در حالی بود که ویزای آمریکا به منظور مصاحبه با اوباما به او داده شده بود، اما تا زمان پایان مهلت ویزایش، موافقت دولت آمریکا با درخواست مصاحبه نهایی نشد و علی‌نژاد دست از پا درازتر به انگلستان برگشت. 

علی نژاد که از همسرش طلاق گرفته است با برخوردی قهر آمیز تمام شرع مقدس و قوانین اسلامی را مورد هجمه قرار داده و تصور می کند همه چیز اگر آن طور که او فکر می کند اتفاق بیفتد آن وقت بدون اشتباه است. به طور نمونه وی حتی زنان نماینده را در سفرهای خارجی به داشتن رفتارهای معقول تر تشویق می کند و عکس العمل منفی آنها را در برابر مشروبات الکلی مورد تمسخر قرار می دهد. 

علی نژاد با همان قلم سرشار از احساسات دائما در حال مقایسه مردم ایران با کشورهای غربی است و جالب این جاست که تیغ تیز انتقاداتش را همواره روی صورت مردم خودش هم می کشد و با دلایلی که به عقل بنی بشری نمی رسد معتقد است حتی مستهای لندن هم از مردم سرزمینش بهتر هستند چون مردم ایران خاتمی را برای دست دادن با نامحرم تقبیح کرده اند یا به این دلیل که برخی آدرسهای اینترنتی فیلتر شده است . 

بسیاری از همکاران وی معتقدند دروغ یکی از ابزار وی در عرصه خبررسانی است.وی که این روزها پروژه شهید و مجروح سازی در حوادث پس از انتخابات را در جرس دنبال می کند مدتی پیش در دروغی آشکار و بدون اینکه هیچ اشاره ای به طنز بودن مطلب کند، نوشت:"رضا رحیم مشایی" فرزند آقای مشایی نامه ای به او نوشته و گفته که خواهرم یعنی عروس احمدی نژاد پس از راهپیمایی ۲۲ بهمن دیگر به منزل احمدی نژاد نمی رود. این خبر که از اساس دروغ بود مدتی مایه خنده همکارانش شد.



در مدت حضور در آمریکا، علی‌نژاد که به شدت به دنبال فراهم کردن جای پایی در اپوزیسیون خارج نشین بود ازهمان روحیه فرصت طلبی  استفاده کرد چند بار در جمع سلطنت طلب ها و منافقین معترض حاضر شد و از جمله در روز ۲۵ ژوئیهٔ ۲۰۰۹ در سان فرانسیسکو سخنرانی کرد و در کنار دشمن درجه یک ملت ایران مردم متدین ایران را با تهدید مورد خطاب قرار داد «سی سال ما لرزیدیم، اینک شما بلرزید». این افاضات در حالی اتفاق افتاد که بحث حمله به ایران جدی تر می شد و به نظر می رسید علی نژاد هم از چنین تهاجمی علیه ایران اگر نفع شخصی او در آن وجود داشته باشد جانانه استقبال می کند. 

دامنه همکاری های او با یانکی ها تا آن جا پیش رفت که او در ۲۹ اوت ۲۰۰۹ مصاحبه‌ای با صدای آمریکا انجام داد که در آن قطعاتی از کارهای ویدیویی علی‌نژاد با رویکرد حمله به جمهوری اسلامی و تشویق مردم ایران به قرار گرفتن در برابر اسلام تبلیغ می شد. 



در حال حاضر علی نژاد در حالی که به یک اپوزیسیون کوچک خارجی تبدیل شده در آخرین صحبتهایش با رادیو بی بی سی در مورد حجاب چنین می گوید: 
ما می دانیم سران اصلاح طلب به حجاب اجباری اعتقاد ندارند ولی چرا این موضع را رسما اعلام نمی کنند! علی نژاد به عکس های برخی اصلاح طلبها با زنان بی حجاب ایرانی اشاره کرد و خطاب به آنان گفت: این موضوع را صریحا اعلام کنید. 

البته علی نژاد نظر خود را درباره حجاب قبلا هم اعلام کرده بود و با عنوان این که پوشیدن مقنعه یکی از ناراحت کننده ترین خاطرات مدرسه اش است آن را یک نگاه غیر امروزی عنوان کرده بود! 

گفتنی است علی‌نژاد با نام شناسنامه‌ای معصومه علی‌نژاد قمی، در روستای قمی‌کلا از توابع بابل به دنیا آمد. او خبرنگاری را از سال ۱۳۷۸ با روزنامهٔ اصلاح طلب همبستگی آغاز کرد و بعد از آن با ایلنا همکاری کرد. 

از او در روزنامه‌های شرق، بهار، وقایع اتفاقیه، هم‌میهن و اعتماد ملی نیز نوشته‌هایی منتشر شده است. وی در نوشته های خود همواره به فرهنگ دینی ملی مردم ایران تاخته است و سرانجام به بهشت موهوم خود پناهنده شد تا از دیگر دوستان خبرنگار اصلاح طلبش که به دامن غرب گریخته اند جا نماند. 

البته جایگاه فعلی او چندان محکم نیست زیرا او به زعم دوستان همفکرش یک خبرنگار متوسط است که جز نوشته های احساسی نمی توان انتظاری از او داشت بنابراین با توجه به این رویکرد تکاپوی او برای بقا در حاشیه امن دشمنان شناخته شده مردم ایران موضوع عجیبی نیست. 

صرف نظر از این که نگاه ملت ایران به این دست از افراد فرصت طلب که همه منافع کشورشان را صرف منافع شخصی خود می کنند چیست، آنچه به صراحت مورد تأییدخبرنگاران حرفه ای داخلی و خارجی است این است که علی نژاد مسیح نیست حتی اگر هفته نامه انگلیسی تایم بگوید.